"One Doom's Day" readme (Rus / Eng) TITLE: One Doom's Day AUTHOR: zer0 (Ashigaru is my another nickname, but as a doomer I'm zer0); e-mail: ashigaru@mail.ru DESCRIPTION: 5-уровневый мегавад, созданный с целью тренировки мапперских и диза йнерских способностей (кроме того, это мой первый опыт работы в формате Doom in Hexen). / 5-level megawad created for training my skills in mapping and design ( besides, it's my fist experience in working in Doom in Hexen format) 1st map - самый большой (по размерам). Это копия моего реального места жительств а (квартира и внутренний двор). Осмотрите место хорошенько, чтобы оценить дизайн . / The biggest according to it's size. It's a copy of my real flat and yard. Lo ok around to appreciate the design. 2nd map - был создан раньше всех; это вообще мой первый уровень, который я с оздал для Дума. Он базируется на учебном уровне, создание которого описывается в "Doom Builder Illustrated Guide by John W. Anderson". / I created it much earli er that the rest. It's my the first map I created for Doom. It's based on the pr actice level which creation is described in "Doom Builder Illustrated Guide by J ohn W. Anderson". 3rd map - проходной, но здесь забавный выход :) / Just a through-pass level, interval between 2nd and 4th, but it has rather funny exit :) 4th map - вариация на тему Doom1 e1m1; использован ряд фишек порта ZDoom - зерка ла, туман, скрипты. Исследуйте. / Doom1 e1m1 variation; I used some ZDoom featur es, like mirrors, fog, etc. Investigate. 5th map - финал, представляет из себя чистый ролик. / The final. It's a cutscene . NOTE: язык сюжетных фраз в ваде на английском языке. / Important phrases in this megawad are in English. PORTS FOR LAUNCH: ZDoom or GZDoom (лучше GZDoom, т.к. там есть полный обзор мышь ю, а мне кажется, что там есть на что посмотреть) / ZDoom or GZDoom (GZDoom is p referable, 'cause there's free mouselook, and I think there's enough interesting stuff to look at) -------------------- Technical information: -------------------- Format: ZDoom (Doom in Hexen format) Base WAD to use: doom2.wad Singleplayer: yes (designed for) Cooperative: no Deathmatch: no Difficulty Settings: yes New Levels: yes New Sounds: no New Music: yes; "Silent Hill Ranking Screen Theme" (midi version) and "Sickness unto Foolish Death" by Akira Yamaoka from Silent Hill game by Konami New Graphics: yes, many textures and sprites; some of them are my own, but many of them are from Action Doom by "Scuba" Steve Redactors Used: Doom Builder 1.64, XWE Build Time: 2-й уровень, как я уже говорил, был создан отдельно от всех и раньше , 1-й уровень тоже создавался вначале отдельно как чисто дизайнерская работа, по этому сложно назвать точное время, но в сумме ушло около двух с чем-то месяцев / 2nd level was created separatly and earlier, like I said; 1st level was origina lly created separatly too, and with purely design purpose, so it's hard to say f or sure, but in the whole it took about 2 month and something ---------------------------- Copyrights/Permissions ---------------------------- Авторы могут использовать этот уровень как базу для создания собственных, при ус ловии, что в комплект с вашим вадом будет включен список внесенных изменений. Авторы могут свободно использовать текстуры из этого вада, также музыку из этого вада (но уважайте Акиру Ямаоку и Silent Hill - упомяните их имя). Вы можете свободно распространять этот уровень, при условии, что он будет распро страняться вместе с этим readme-файлом без внесения изменений. Authors MAY use this wad as a base for their own new levels, provided you includ e the changelog with a description of all your changes. Authors may use textures and music from this wad free (but in case you use music , then as a sign of respect, mention the name of Akira Yamaoka and Silent Hill g ame by Konami). You may distribute this file in any format, provided that you include the wad it self and this readme - everything without any changes. (c) COPYRIGHT 2006-2007 zer0 e-mail: ashigaru@mail.ru